“Van afstudeerstage naar Talentship naar vaste baan…”
Deze keer spreken we met Tosja Brust (Digital Marketeer). Tosja is 30 jaar oud en woont samen met haar vriend in Arnhem. Ze is Digital Marketeer bij Centraal Beheer Bedrijven in het team Online Gemak. Hier werkt zij aan de beste zakelijke website en is dus veel bezig met de online klantenbeleving. Om naast deze drukke baan haar gedachte even op nul te zetten bevindt Tosja zich graag in de natuur. Ze is lekker actief en doet aan survivalrunning en hardlopen!
Hey Tosja! Kan je wat meer vertellen over jouw carrière bij Achmea?
In 2019 zocht ik een afstudeerplek voor mijn opleiding Communicatie & Multimedia Design (CMD). Via LinkedIn heb ik iemand benaderd en zo heb ik hier met veel plezier mijn afstudeerstage kunnen doen. Ik had de rol vanDigital Marketeer bij Centraal Beheer Bedrijven. Ik heb onderzoek gedaan naar de mogelijkheden voor een digitale polis check voor de Schade maatwerk klanten. Een belangrijk proces wat nog grotendeels via papierwerk ging heb ik daarmee gedigitaliseerd.Nadat ik afgestudeerd was, heb ik een halfjaar ergens anders gewerkt. Plots kwam ik de Digital Chapterlead van Centraal Beheer Bedrijven tegen en hij vertelde mij dat er een Talentship Digital Marketing zou starten. Ik heb me zonder twijfel aangemeld en zo vervolgde mijn carrière bij Achmea.
Wat gaaf! Wat doe je dan eigenlijk bij een Digital Marketing Talentship?
Naast een opleiding bij Beeckestijn Business school heb ik bij 3 verschillende labels mogen meekijken. Ik begon bij Zilveren Kruis in het team Customer Engagement. Hier werkte ik vooral mee aan het online magazine. Daarna ging ik met een contentstrategie aan de slag bij Interpolis. Mijn talentship heb ik afgerond bij Centraal Beheer Bedrijven, waar ik destijds ook ben afgestudeerd. Daar was ik het eerste halfjaar bezig met een ondernemersvloer op de site, klantreizen optimaliseren en klantonderzoek. Na mijn Talentship heb ik hier een vast contract gekregen!
Wauw! Van afstudeerstage naar Talentship naar vaste baan…
Ja klopt! Ik ben heel blij dat dit zo gelopen is. Het bevalt goed. Ik heb veel van Achmea mogen zien en leren. Momenteel werk ik aan tools voor op de website. We willen de bezoeker zoveel mogelijk helpen met oplossingen die bij zijn of haar situatie passen. We hebben voor de zakelijke klanten veel verschillende soorten content (video’s, blogartikelen, podcasts, checklists, etc.) en dan ook nog voor veel verschillende doelgroepen. Daarom is het belangrijk dat we de situatie van de website bezoeker goed in kaart hebben, zodat we aan de lokale fietsenmaker geen tips geven hoe hij zijn 100 medewerkers fit en vitaal houdt. Ik vind het superleuk om hier mee bezig te zijn!
Oplossingen bieden die passen bij de persoon, dat klinkt goed! Wat is de impact die je wilt bereiken?
We willen ondernemend Nederland helpen om onbezorgd te ondernemen! Grote bedrijven, kleine ondernemingen maar ook zzp-ers in verschillende branches. Dit doen we door de content goed af te stemmen en mee te denken over hoe ze veelvoorkomende risico’s kunnen voorkomen. Ik werk hiervoor veel samen met Data experts, Conversiespecialisten, Content Marketeers en Developers. Maar ook bij ’collega’s van Sales komen nuttige tips en inzichten vandaan. Zij zitten tenslotte ook dicht bij de klant en weten precies wat er speelt. Hiermee bezig zijn maakt mij erg blij.
Helemaal op je plek dus?
Dat kan je wel zeggen ja. Ik ben analytisch en duik af en toe graag wat dieper in een vraagstuk. Dan wil ik het tot in de puntjes begrijpen en uitwerken. Daar krijg ik ook helemaal de ruimte voor. Dat is erg fijn. Uiteindelijk zorgt dit natuurlijk voor een goed onderbouwd advies of oplossing. Daarnaast vind ik het ook leuk om wat creatiever bezig te zijn en mee te denken over hoe iets eruit moet komen te zien. Ook dat is met mijn rol mogelijk!
Wil jij net als Tosja ook werken aan een gezonde, veilige én duurzame toekomst? Klik dan hier voor onze vacatures.