Een inhousedag heeft een aantal overeenkomsten met een business-course. Voor de organisatie is ook hier de bedoeling om in contact te treden met toekomstige toppers. Voor een student is het de kans om in een korte periode heel veel te leren over een organisatie. Het programma bestaat vaak uit presentaties, cases, informele borrels en/of een rondleiding op het kantoor.
Een inhousedag biedt je de mogelijkheid om kennis te maken met medewerkers en op deze manier antwoord te krijgen op al jouw vragen over desbetreffende organisatie. Je krijgt zo een goede indruk van de sfeer en de cultuur binnen de organisatie. Tegenwoordig zijn er ook steeds meer 'online inhousedagen', dit is mede ingegeven door de beperkende maatregelen voortvloeiend uit de pandemie. Ook bieden steeds meer organisaties de mogelijkheid om bijvoorbeeld digitaal of telefonisch contact te leggen met een huidige trainee of medewerker zodat jij tijdens je oriëntatie meer over de organisatie en de functie kan ontdekken.
Het voordeel van een inhousedag ten opzichte van een business-course is, dat je in een relatief korte tijd ontzettend veel informatie kan vergaren over een organisatie en dat een inhousedag vaak wat laagdrempeliger is dan een business-course.
Het nadeel is dat de groep studenten wat groter is en daardoor de kans jezelf te onderscheiden wellicht wat kleiner.
Bekijk hier het overzicht met Inhousedagen en Business-Courses!
Bij het aanmelden voor een inhousedag wordt vaak ook verzocht om een motivatiebrief en je CV. Kijk hier voor tips voor het opmaken van je CV.
Word gevonden door werkgevers
Upload je CV!
Dagelijks zijn topwerkgevers op zoek naar kandidaten op TraineeshipPlaza. Upload nu gratis jouw informatie en zorg dat ze je kunnen vinden!