Emma, Trainee
“Je komt er achter waar je krachten liggen, hoe je deze het beste kunt inzetten en waar je jezelf nog verder kan ontwikkelen.”
Ik heb aan de Universiteit Leiden mijn Master in Economic and Consumer Psychology afgerond. Tijdens mijn studie kwam ik er al achter dat ik food interessant vond, zowel food retail als food service. Om uit te zoeken waar in de food wereld ik dan precies zou willen landen ging ik op zoek naar een traineeship. Ik was blij dat ik dit bij Sligro kon doen.
Tijdens je traineeship werk je aan drie opdrachten, die alle drie een half jaar duren, en de Meesterproef, die je samen met de andere trainees doet. Hierbij word je begeleid door je mentor, altijd een directielid, en je opdrachtbegeleider. Bovendien heb je een externe coach die je ondersteunt bij je persoonlijke ontwikkeling.
Tijdens mijn tweede opdracht heb ik een project vanaf het begin opgezet op het vlak van commerciële verrijking. Doel hiervan was om meer productdata online te vertonen bij de individuele producten om zo onze klanten beter te informeren. Dit project raakte heel veel afdelingen, van inkoop- en assortimentsmanagement, data & analytics tot e-sales. Ik heb hier het projectteam voor samengesteld en vervulde zelf de rol van Projectmanager.
De Meesterproef is echt wel de kers op de taart wat het traineeship betreft. Tijdens de Meesterproef krijg je een dag per week de tijd om een complex vraagstuk uit te werken. Deze opdracht pak je samen met de andere trainees op en je presenteert elke paar weken je voortgang aan de directie. Naast dat dit veel denkwerk vraagt, is het ook een mooie kans om de andere trainees beter te leren kennen.
Het mooie van dit traineeship vind ik dat je er echt achter komt waar je krachten liggen, hoe je deze het beste kunt inzetten en waar je jezelf nog verder kan ontwikkelen. Maar ook wat goed bij je past en wat minder bij je past. En je komt natuurlijk veel te weten over de food service wereld. Ik heb in ieder geval de juiste keuze gemaakt.
Na mijn traineeship ga ik op de salesafdeling aan de slag als Field Sales Coordinator; in deze rol combineer ik coördinerende werkzaamheden met het inzichtelijker maken van de sales data. Dicht op de core business, ik heb er zin in!